jueves, 29 de septiembre de 2011

Més fotos de la Setmana del Llibre en català.


Aquí teniu l'enllaç a les fotografies que ha penjat l'organització de la 3ª Gran Trobada Quellegista, on hi vaig participar. Si en voleu més informació, des de Vilaweb van gravar la jornada i a la seva web podreu trobar els videos i una breu notícia.
Per altra banda, i també en el marc de la Setmana del Llibre en Català, aquí us deixo una foto del sopar literari que es va organitzar -i que us vaig anunciar en aquest post-, on vaig estar compartint taula amb el Ramon Solsona i l'Óscar López, juntament amb totes les persones que s'hi van apuntar. Va ser una vetllada fantàstica, gràcies a tots els que vau venir!




miércoles, 28 de septiembre de 2011

Discriminación en el mundo de la cultura.







Desde Clásicas y Modernas nos animan a notificarles cualquier caso de discriminación que detectemos a nuestro alrededor relacionada con el mundo de la cultura, ya que los datos que les llegan resultan muy valiosos a corto y largo plazo.
A corto plazo y caso por caso, para enviar una carta o solicitar una entrevista con las o los responsables de esa situación. A largo plazo y globalmente, para ir trazando un mapa de la situación de las mujeres en la cultura española actual, que permite generar debates públicos y acciones políticas y jurídicas.
¡Muchas gracias a quienes colaboréis!


martes, 27 de septiembre de 2011

Fotos del boulevard de la paraula.

Com ja us vaig explicar en aquest post, el passat 15 de Setembre vaig participar a la Setmana del Llibre en Català, llegint un fragment d'un llibre de Margaret Atwood al boulevard de la paraula. Aquí us deixo un parell de fotografies de la jornada. Va ser fantàstic!.



    
                                      
Escriptora.

lunes, 26 de septiembre de 2011

¿Es acertado prohibir las corridas de toros en Cataluña?


Aunque algunas personas quieran ver en las corridas de toros un acto cultural no son más que un acto de barbarie que nos degrada como seres humanos. Por lo tanto, aplaudo la medida y me congratulo de que el Parlamento catalán haya prohibido la lidia. Quienes se enfurecen con la medida y hablan de la belleza de la fiesta parecen ignorar el sufrimiento del toro. A estos, les vendría bien leer el espléndido artículo de González Ledesma: La memoria del llanto, publicado en este mismo periódico hace ya un tiempo; en él, el escritor deja patente la humillación y tortura a la que se somete a los animales que están en la plaza. La medida adoptada por Cataluña nada tiene que ver con el nacionalismo aunque algunos medios de comunicación así hayan querido presentarlo. Si se tratara sólo de eso, de un gesto de identidad catalana, no estarían los partidarios de la fiesta tan preocupados con la posibilidad de que la medida sea imitada en otros lugares de España.


El País: Debate sobre política.


jueves, 22 de septiembre de 2011

Premi Solidaritat 2011


L'Institut de Drets Humans de Cataluna (IDHC) convoca un any més el Premi Solidaritat, on seran guardonades les persones i institucions que hagin destacat per la seva lluita en la defensa i promoció dels drets humans. Podeu fer arribar les vostres propostes fins el proper 10 de desembre a la seu de l'IDHC a Pau Claris, 92, entl. 1ª, adjuntant la documentació que acrediti les activitats desenvolupades pels candidats i/o candidates a favor dels drets humans. També podeu consultar aquí les bases de la convocatòria. ¡Participeu-hi!



















martes, 20 de septiembre de 2011

Recta final del concurs Femitic.


Arriba la recta final del festival de vídeos i fotos realitzats per dones Femitic, que organitza anulament Dones en Xarxa. Teniu fins el 30 de setembre per enviar vídeos i fotos, amb les quals podreu guanyar 8.000 euros que es reparteixen en les següents categories: vídeo i TICs, vídeo i àmbit laboral, Foto i TICs i Foto i Àmbit laboral. Podeu consultar les bases del concurs i el seu bloc oficial per més informació. Participeu-hi!



viernes, 16 de septiembre de 2011

Concentració en contra de la violència de gènere a Xirivella.

Avui 16 de Setembre a les 20h, la Coordinadora de Dones per la Igualtat convoca una concentració a Xirivella per condemnar l'intent d'assasinat d'una veïna d'aquesta localitat a mans de la seva parella. En aquest cas, la dona volia exercir el dret de separar-se del seu marit.
La concentració serà a la rotonda del Centre de Salut de Xirivella, a la cantonada de l'Avinguda de Camí Nou i Verge dels Desemparats. No hi faltis!

Escriptora.

¡Los diarios de Carlota en facebook!


Me alegra anunciaros que ya podéis encontrar la página de Los diarios de Carlota en facebook. Un espacio donde encontraréis novedades y nuevas publicaciones que vayan saliendo, y también será un lugar para compartir vuestras experiencias, ideas, opiniones y preguntar dudas que yo misma responderé. ¡Bienvenidos a todos!






----------------------------------------------------------------------------------

Us dono la benvinguda també a la pàgina en català dels diaris de la Carlota, un espai obert a debats, preguntes, suggeriments i qualsevol qüestió relacionada amb els diaris, on també us podreu informar de novetats i noves publicacions. Aquí us deixo l'enllaç a la pàgina de facebook!

jueves, 15 de septiembre de 2011

3a Trobada Quellegista


El proper dissabte 17 de Setembre a les 17,30h, en motiu de la Setmana del Llibre en Català, participaré a la 3a Trobada Quellegista, juntament amb altres escriptors i escriptores com l'Anna Manso, en David Nel·lo, l'Antoni Pladevall i en Ramon Solsona. Aquesta trobada la presentarà l'Elisenda Roca amb l'Oriol Comas i en Màrius Serra, i estarà situada a la carpa del Què llegeixes al final del Passatge dels Til·lers. Us hi espero a tots i totes!

Per més informació, podeu consultar la seva web clicant aquí.

Escriptora.



miércoles, 14 de septiembre de 2011

Actes a la Setmana del Llibre en Català


Com us vaig anunciar en aquest post, des del passat 9 de setembre fins al diumenge 18, es faran un seguit d'actes en motiu de la Setmana del Llibre en Català. Us recordo que dijous 15  formaré part del boulevard de la paraula, on a les 18,30h llegiré i comentaré un fragment d'una obra literària.
Per altra banda, el divendres 16 a les 21,30h es portarà a terme el sopar literari, on també hi participaré, i on tots vosaltres també hi podeu participar reservant a la seva web
Per acabar, us anuncio també que el dissabte 17 a les 12h es farà una representació d'un dels meus llibres: La lluna en un cove. ¡No us ho perdeu!

Si voleu més informació sobre la Setmana del Llibre en Català, feu clic aquí.


martes, 13 de septiembre de 2011

El País: Debate sobre política.

¿A qué se debe la consolidación de la amplia ventaja del PP para las próximas elecciones?

Zapatero no le ha hecho ningún favor a Rubalcaba con la reforma exprés de la Constitución: ha sido un motivo más de decepción del electorado. Por otro lado, las propuestas de Rubalcaba resultan más cercanas a lo que se espera del partido socialista y, sin embargo, quizás provocan la impresión de too late. El precio que pagará la sociedad española por ese desencanto será altísimo: una probable mayoría de la derecha. Esperemos que el PSOE –y de paso el PSC—sea capaz de rectificar en poco tiempo lo que les ha llevado al desastre.

Escriptora.

lunes, 12 de septiembre de 2011

Regal de la Tribu de Camelot!

Promoció especial de La Tribu de Camelot!

Emporta’t la motxilla de La tribu de Camelot GRATIS demanant a la teva llibreria el pack de La tribu de Camelot, el qual inclou:  “La Carlota i el misteri de les granotes encantades”, “La Carlota i el misteri del botí pirata” i de regal, la motxilla de la tribu!

www.latribudecamelot.cat/


----------------------------------------------------------------------------------

¡Promoción especial de La Tribu de Camelot!

¡Consigue el anillo mágico de Carlota! Entra en la web y regístrate para entrar en el sorteo de un anillo que cambia de color según tu estado de ánimo.

¡ Haz click aquí para entrar en el formulario de registro!

viernes, 9 de septiembre de 2011

Vota NO al canvi de llengua vehicular a Catalunya!

Com ja vaig dir en aquest article, no és lògic ni raonable que per decret es canvii el sistema educatiu català basat en la inmersió lingüística. Vota NO al canvi de llengua vehicular a Catalunya!

jueves, 8 de septiembre de 2011

Lliurament dels premis "Prensa-Mujer" 2011


Ahir, dia 7 de setembre, es van lliurar els premis "Prensa-Mujer" 2011, que organitza biannualment l'Associació Espanyola de Dones dels Mitjans de Comunicació -Ameco-, que destaquen la tasca informativa efectuada per col·lectius i dones professionals del periodisme a favor de la igualtat de gènere.







Les guanyadores d'enguany van ser la Rosa Maria Calaf, la Montserrat Domínguez i l'agència de notícies "La Independent", que van rebre el guardó en un acte on van participar la Teresa Blat -directora de l'Instituto de la Mujer-, la Montserrat Gatell -presienta de l'Institut Català de les Dones-, la Francina Vila -regidora de Dones i Drets Civils de l'Ajuntament de Barcelona- i en Ramon Besa -vicedegà del Col·legi de Periodistes de Catalunya-.
Moltes felicitats a les guanyadores!


Escriptora.

miércoles, 7 de septiembre de 2011

El País: Debate sobre política.

¿Considera que hay que mantener el actual modelo de inmersión lingüística en la escuela catalana?

Es una insensatez abrir el melón de las lenguas en Cataluña, ya que la paz social de que hemos gozado (digan lo que digan la Cope o Intereconomía) se va a ir al garete. Desde el inicio de la democracia, la escuela catalana optó por la inmersión lingüística (modelo reconocido internacionalmente) y por el catalán como lengua vehicular, lo que significó no separar al alumnado en razón de su lengua familiar, opción que, felizmente, llevó a la cohesión social de la que seguimos gozando 30 años más tarde. No sólo eso; también el ascensor social en Cataluña ha funcionado gracias a esa inmersión lingüística de los hijos e hijas de la inmigración andaluza, gallega… No olvidemos que en Cataluña, a diferencia de lo que ocurría en Galicia o Euskadi, el catalán era la lengua de la burguesía, que había creado sus propios colegios para responder así a la agresión franquista contra la escuela republicana y contra el catalán mismo. Por otro lado, el catalán tenía –y sigue teniendo- serias amenazas de desaparición, mientras que el castellano, no, por lo que resultaba –resulta- lógico elegirlo como lengua vehicular.


lunes, 5 de septiembre de 2011

El País: Debate sobre política.

¿Es necesario y aconsejable reformar la Constitución para contener el déficit?


A mi modo de ver, la reforma de la Constitución ha sido uno de los mayores errores de los años de democracia. En primer lugar, por el motivo: es lamentable que los "mercados" –esos nuevos dioses del capitalismo- dicten cambios en la norma suprema legal de España, cuando, a lo largo de los últimos años, ha habido razones ideológicas de mayor enjundia para cambiarla (por ejemplo, la abolición de la ley sálica) y, sin embargo, siempre se ha considerado poco oportuno por la dificultad que entrañaba poner de acuerdo a todos los partidos políticos. En segundo lugar, por la forma en que se ha hecho: sin consenso (sólo con la prepotencia de los dos partidos mayoritarios) y con nocturnidad (o "agostidad"). ¿Cómo nuestra suprema norma legal ha podido cambiarse en periodo vacacional y sin que se implicaran todas las fuerzas políticas? ¡Qué barbaridad! En tercer lugar, por su eficacia más que dudosa: "se contendrá el déficit en el futuro" tiene más o menos la misma fiabilidad que decir "esta pareja se querrá hasta que la muerte la separe". ¿O es que alguien cree que el déficit en los últimos tiempos se ha disparado por casualidad? No: se ha disparado por las circunstancias, y puede ocurrir de nuevo en el futuro en función de cómo lo gestione la clase política, que no la ciudadanía. Y en cuarto lugar, por los efectos que tendrá esa "contención" sobre los servicios sociales, sobre todo para las clases más desfavorecidas. De modo que se ha reformado la Constitución en vano y en contra de la opinión de mucha gente –y a favor de Angela Merkel, claro. Los partidos minoritarios (nacionalistas o no) son los únicos que han tenido una actitud democrática y coherente. Los únicos que quizás han recordado una de las frases que se pueden leer en el preámbulo de la Constitución: "Garantizar la convivencia democrática dentro de la Constitución y de las leyes conforme a un orden económico y social justo." Y, lo peor, a partir de ahora ya no hay freno: se podrá reformar cuando plazca a quien tenga la mayoría. Y, de paso, ¡qué mal se lo ha puesto Zapatero a Rubalcaba!

Escritora.

viernes, 2 de septiembre de 2011

La Setmana del Llibre en Català


Ja s'apropa la Setmana del Llibre en Català, que es durà a terme del divendres 9 al diumenge 18 de setembre. Enguany participaré a l'activitat "El Boulevard de les paraules", on el dia 15 de setembre a les 18,30h parlaré d'una de les meves obres preferides i en llegiré un fragment.
















Si hi esteu interessats o interessades, podeu consultar més informació a la seva web, on també podreu descarregar postals i punts de llibre. Per acabar, m'agradaria compartir també el video tan divertit que han fet per la ocasió. No us el perdeu!



Escriptora.