jueves, 3 de diciembre de 2009

Us espero a taula

Us espero a taula és el meu nou llibre, un llibre insòlit perquè és de receptes de cuina. L'ha publicat l'editorial Columna i ja el podeu trobar a les llibreries.


Aquest receptari ofereix una selecció les meves millors receptes d'entre aquelles que he anat guardant des que tenia 18 anys. Als meus divuit, ja amb una certa responsabilitat però amb molts dubtes i moltes mancances culinàries, vaig decidir que el millor que podia fer era apuntar-ho tot. I així és com va néixer el meu llibre de receptes, que amb els anys ha passat de contenir-se en un arxivador a ocupar-ne cinc.


Aquí teniu una petita mostra fotogràfica que il·lustra el que explico en el pròleg d' Us espero a taula:




Una fotografia de quan jo era petita em mostra ocupada amb la meva joguina predilecta: una cuineta. Era una cuina que només tenia dos fogons i un forn. (...) A mi em tenia subjugada: em passava el dia jugant a fer menjars.







Uns altres gustos que tinc a la memòria, i que malauradament no m'han ajudat a escriure cap novel·la que pugui emular A la recerca del temps perdut, són els melindros i la xocolata desfeta de casa de la meva àvia materna.





Quan la meva mare va passar-me el testimoni i em va deixar cuinar en igualtat de condicions amb ella, jo tenia divuit anys. Algú pot pensar, doncs, que el moment coincidia amb el de la meva majoria d'edat, però no. Aquells eren els temps de la dictadura, i el codi civil preveia que les noies no érem majors d'edat fins als vint-i-un, excepte si volíem entrar en un convent. Només en aquest cas pietosíssim se'ns considerava capaces de decidir amb setze anys acabats de fer.





Una activitat gairebé tan interessant com cuinar és buscar entre els meus llibres de cuina alguna recepta que m'interessi i imaginar-la. Imaginar-me'n l'olor, l'aspecte, el gust...





Hi trobareu n ventall molt ampli de possibilitats per convidar tothom a taula!








4 comentarios:

África Lorente Castillo dijo...

Segur que les teves receptes són boníssimes.

maricel dijo...

De receptes no n'entendré mai, però les fotos personals m'encanten

Carme Sànchez dijo...

Interessant combinació: literatura i gastronomia. M'encanta!

Receptes.org dijo...

Felicitats per la publicació del llibre!