lunes, 9 de junio de 2008

Crònica d’una setmana agitada (com moltes!)




Dissabte 31 de Maig
Matí
Assisteixo amb la María Freiria al Consell Nacional de Dones de Catalunya, que se celebra a Lleida.
M’hi trobo amb velles conegudes: la presidenta de l’Institut Català de les Dones, la Marta Selva, l’Anna Solà, la Montse Vilà, la Neus Roca, la Isabel Sales, la Rosa Artigues, la Rosa Ma Fernàndez...
No em puc quedar fins al final, però tinc temps de fer un aplaudiment silenciós a la Montse Vilà, nomenada segona vicepresidenta del Consell.
Tarda
Me’n vaig cap a Osca, a la “Feria del Libro”. Coincideixo amb dos escriptors de Saragossa, encantadors: en Santiago Morata i en Manuel Cortés. Després de dinar, faig per a gent jove una xerrada, el títol de la qual és “Escriure des d’una mirada lila”. Al final resulta que, sota la carpa que ens aixopluga, hi ha adolescents i també persones adultes.
Fa tant fred que no sembla finals de maig!

Dimecres 4 de juny
Matí
Participo en un debat amb tres escriptors d’Amèrica del Sud a Com Ràdio, sobre els hàbits de lectura de la gent jove.
Tothom s’entossudeix a dir que la gent jove no llegeix. I és cert que llegeixen menys del que algunes persones voldrien/m. Però llegeixen més del que llegia la gent jove als anys 50s, més del que ho fa la gent adulta ara mateix i molt més del que seria pensable atesa la dispersió i la manca de temps de la societat en què els ha tocat viure.
Això sí, jo faig tot el que puc per encomanar-los les ganes de llegir!
Tarda
Me’n vaig a Sentmenat on tinc una xerrada amb el club de lectura de la biblioteca. Les bibliotecàries, com sempre, encantadores i professionals. La directora, una dona pleníssima d’idees brillants.
La xerrada amb lectores (moltes, com sempre) i lectors (pocs, com sempre) resulta interessant, estimulant i gratificant.
Surto de la biblioteca preguntant-me per què llegeixen més les dones que els homes.

Dijous 5 de juny
Tarda
Sóc a Madrid per presentar, a la seu del Consejo de Mujeres del Municipio de Madrid, la meva novel·la Atrapada en el espejo. L’ambient és càlid i agradable. Després de la meva xerrada, algunes de les dones em fan preguntes i em diuen que, després de llegir-se el llibre, m’escriuran. Ho espero!
Sortint de la presentació, me’n vaig a sopar amb el meu amic Javier López Facal.

Divendres 6 de juny
La Mar Jiménez, periodista de l’Avui, em ve a fer una entrevista. M’encanta parlar amb ella: és jove, una professional de primera i una dona lluitadora. Parlem de feminisme.

No hay comentarios: